Virksomhedsmålinger
Fra indikatorer til faktiske resultater i virksomheden
Fra indikatorer til faktiske resultater i virksomheden
Virksomhedsmålinger kortlægger potentialer og udfordinger i virksomhedens teams, og tydeliggør hvilke justeringer der må til for at nå virksomhedens strategiske mål.
Glade medarbejdere giver glade kunder og omvendt. Betragt derfor en Virksomhedsmåling som et ”Early warning system”, der kan kortlægge problemer eller udfordringer, som kan påvirke virksomhedens samlede effektivitet.
Virksomhedsmålinger undersøger både ledernes og medarbejdernes opfattelse af en række udvalgte faktorer som har størst strategisk vigtighed for virksomhedens succes. Resultaterne bruges til at sammensætte konkrete handlingsplaner til forøgelse af medarbejdernes trivsel og effektivitet for at kunne øge indtjening og kundeloyalitet.
Resultaterne i en virksomhedsmåling viser vigtige indikatorer for virksomhedens udviklingsområder. På baggrund af resultaterne anvender vi en struktureret metode til problemdefinition og årsagsanalyse med efterfølgende konsekvensberegninger og detaljeret handlingsplan.
Det er et grundlæggende princip i vores Virksomhedsmålinger at resultatet og handlingsplanlægning også er medarbejdernes ansvar. Derfor involveres medarbejdere i processen og udarbejder også selv løsningsforslag.
Fra indikatorer til faktiske resultater
Vi skaber en effektiv løsningsmodel baseret på skræddersyede virksomhedsmålinger.
Strategiske fokusområder kan f.eks. være:
Hvordan gør Conkret en forskel? Det er den efterfølgende udarbejdelse og implementering af TYDELIGE HANDLINGSPLANER og PLANLAGT OPFØLGNING, der fortsat fokuserer på de kritiske succes områder, som gør forskellen. Det er her Conkrets arbejde med Virksomhedsmålinger virkelig gør en forskel – For det er her at mange andre processer med Virksomhedsmålinger ofte stoppes.
Øget indtjening, større effektivitet og engagement er målet.
HANDLINGSPLAN – OPFØLGNINGER – KONSEKVENSER
Disse 3 ord er alt afgørende for at få omsat resultatet af en virksomhedsmåling til en konkret værdi og øget bundlinje resultat.
Praktisk gennemførelse af en Virksomhedsmåling
Conkret foretager al praktisk gennemførelse, planlægning og står for hele forløbet – Også efter at Virksomhedsmålingen er gennemført og resultaterne er præsenteret for din virksomhed.
Målingen kan eksempelvis indeholde følgende faser:
Fastlæggelse af strategiske måleområder – Definition af interne interessenter – Udvælgelse af kerne spørgsmål – Aktivitets- og tidsplanlægning – Kickoff målrettet deltagerne – Gennemførelse af målingen – Databehandling & Analyse – Feedback møde med ledelsen – Forberedelse af feedback og handlingsplanlægning for medarbejderne – Workshop for interne interessenter – Implementering – Opfølgning.